Opdrachtgevers

Marketingfacts

“...niet alleen het eindresultaat was goed, maar het proces ook. Het is prettig met hem werken en hij schakelt snel tussen functionaliteit, design en techniek.” Bram Koster - chief creatieve dingen & community
marketingfacts.tv

Al sinds 2002 is Marketingfacts hét kennisplatform op het gebied van interactieve marketing met ruim 300 bloggers. Dit zijn stuk voor stuk experts op hun vakgebied. De focus ligt volledig op het delen van kennis, gericht op de ontwikkeling van de marketingprofessional. Voor Marketingfacts heb ik een nieuw video platform ontworpen en gebouwd waarvan ik ook het logo heb ontworpen.

Doelstelling

Marketingfacts wil op het nieuwe ‘Marketingfacts TV‘ platform dagelijks de beste video’s in marketing, technology & design gaan publiceren. De video’s zijn afkomstig van o.a. YouTube, Vimeo, Twitter en Facebook en dus moet het mogelijk zijn om de video’s van al deze kanalen te publiceren op het platform. Daarnaast moeten bezoekers zelf ook suggesties kunnen insturen en moet er een nieuwe identiteit met logo ontworpen worden voor Marketingfacts TV die aansluit bij de bestaande Marketingfacts huisstijl.

Werkwijze

Voor het nieuwe platform waren al wireframes gemaakt en dus kon ik al vrij snel starten met het ontwerp van het platform en het logo van Marketingfacts TV. In samenwerking met Ilusix heb ik het platform uiteindelijk ontwikkeld en hebben we een plugin ontwikkeld om op een simpele manier video’s vanaf YouTube, Vimeo, Twitter en Facebook te kunnen publiceren op het platform.

In het kort
  • CMS
  • frontend development
  • logo design
  • UX/UI design
  • WordPress