Opdrachtgevers

LBL

“Wat me elke keer opvalt is zijn rust, zijn vermogen om goed te luisteren en zijn snelheid van werken. Hij voert niet alleen uit, hij is juist ook een prettige sparringpartner.” Lobke Heisen - creatief directeur
lbl.nl

LBL is een creatief contentmarketingbureau en werkt o.a. voor merken als Jumbo Supermarkten, Wereld Natuur Fonds, Intratuin en Randstad. Voor LBL heb ik een volledig nieuwe website en intranet ontworpen en ontwikkeld.

Doelstelling

LBL had intern een ontwerp gemaakt voor de nieuwe website maar wilde deze verder gaan uitwerken om de diverse expertises en diensten beter uit te gaan lichten. LBL wilde zich op een nieuwe manier online gaan profileren en heeft i.s.m. Copper IM uitgebreid onderzoek gedaan naar haar doelgroep en hoe die nog beter te gaan bereiken. Het doel was om een nieuwe website te ontwikkelen die beter zou scoren in de zoekmachines en tevens als intranet moest gaan fungeren.

Werkwijze

O.b.v. de resultaten uit de analyse door Copper IM ben ik gestart met het wireframen van de belangrijkste pagina’s. Zo kon ik voor alle betrokken partijen de vertaling van de resultaten op een snelle manier visualiseren. Daarna heb ik alle wireframes en schetsen van LBL uitgewerkt in het definitieve ontwerp. In samenwerking met Ilusix┬áheb ik de website uiteindelijk ontwikkeld met een nieuw CMS en daarbij o.a. een Campaign Monitor koppeling voor de digitale nieuwsbrief en een afgeschermd gedeelte waar medewerkers kunnen inloggen voor interne berichtgeving.

Naast het ontwerpen en ontwikkelen van de LBL website heb ik bij LBL een presentatie gegeven over mijn visie op de toekomst van het internet en heb ik een bijdrage geleverd voor de LBL-jaargids.

In het kort
  • Campaign Monitor koppeling
  • CMS
  • frontend development
  • intranet
  • UX/UI design
  • wireframes
  • WordPress